• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sebastian sleteo u poslednjem trenutku: Kroz maglu iznad Sarajeva iz perspektive pilota

Vreme čitanja: oko 2 min.

U poslednjem trenutku pre nego što je vidljivos smanjena ispod minilano propisanih vrednosti, kroz omotač magle uspela su da se "probiju" tri aviona: flydubai iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, srpske nacionalne aviokompanije Air Serbia i nemačke Lufthanse.

  • 0
Avion, magla Shutterstock

Magla koja je - ništa neobično za grad u kotlini u ovo doba godine - obavila Sarajevo u ponedeljak je na skoro celo popodne zatvorila međunarodni aerodrom glavnog grada Bosne i Hercegovine.

Kako je prekjuče Aero.rs izvestio, otkazani su letovi iz Džede, Dubaija, Frankfurta, Istanbula, Zagreba, Skoplja i Beča.

Ipak, skoro u poslednjem trenutku pre nego što je vidljivos smanjena ispod minilano propisanih vrednosti, kroz maglovit omotač uspeli da se "probiju", kako smo takođe izvestili, piloti tri avio-kompanije: flydubai iz Ujedinjenih Arapsih Emirata, srpske nacionalne aviokompanije Air Serbia i nemačke Lufthanse.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by Sebastian (@skywise747)

Sebastijan, kapetan na Airbus A321 koji je tog dana bio odgovoran za let LH1546 iz Frankfurta za Sarajevo, podelio je snimak prilaza i sletanja sa svojim pratiocima kojih ima preko 100 hiljada na Instagramu, i pri tome se osvrnuo na ograničene tehničke mogućnosti za sletanje na sarajevski aerodrom u uslovima smanjenje vidljivosti što je očigledno bio limitirajući faktor.

Ko poznaje centralnu Bosni (ili voli da gleda Flighradar24.com) može videti da je Lufhansin Airbus A321 iz pravca zapada u Bosnu i Hercegovinu ušao negde u okolini Prijedora, prošao južno od Banja luke, pravo do Travnika napravio zaokret pre Travnika do Zenice, malo "vijugao" oko Visokog i u pravcu Kiseljaka usmerio se ka butnirskom aerodromu i sleteo - iz prvog pokusaja. Nedugo posle njegove kolege su beznadezno kruzile - neki i 10 krugova - pre nego sto su se zaputili na druge aerodrome

Sebastijan je ovako opisao sletanje: "Ovo je zimsko izdanje prilaza Sarajevu, u Bosni i Hercegovini. Okružen planinama, u dolini je česta magla. Kako automatsko sletanje nije moguće zbog ograničene opreme na aerodromu, moramo da vidimo pistu ili barem prilazna svetla na 200 stopa iznad zemlje što je takozvani CAT1 minimum. Imali smo sreće da uočimo svetla tačno na 230 stopa. Ubrzo nakon toga magla je ponovo postala gušća tako da smo bili poslednji sletanje u danu", navodi nemački pilot

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by Sebastian (@skywise747)
"Imao sam veliku pomoć od Jasmina Lokmića iz Sarajevskog tornja (kontrole letenja, op.aut.) koji mi je slao informacije o vremenu prije i tokom leta", dodjaje nemački pilot

Kako smo pre neki dan pisali kada se let iz Beograda za Podgoricu vratio u Beograd, moderni avioni mogu da sleću skoro pa "na slepo", neki i bukvalno. Da bi im to bilo omogućeno, neophodno je da i aerodrom bude opremljen odgovarajućim uređajima i da piloti budu obučeni, odnosno sertifikovani za takva sletanja, koja se označavaju kategorijama: CAT I, CAT II i CAT III i podkategorijama a, b i c.

U ovom slučaju, limitirajući faktor je bila oprema na aerodromu (ILS) - naradoski rečeno džaba i savremen avion i obučena posada ako aerodrom, odnosno prilaz, nije opremljena za takve uslove

(Aero.rs)

Video: Antonov Airlines An-124

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>