• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Rusija potrošila 12 milijardi dolara da bi održala civilnu avijaciju od početka napada na Ukrajinu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Dve najveće kompanije za proizvodnju aviona, Airbus i Boeing su u martu 2022. godine raskinuli ugovore o održavanju i obustavili isporuku rezervnih delova ruskim prevoznicima

  • 0
Avion Aeroflot Foto: Shutterstock

Vlasti Ruske Federacije (RF) izdvojile su od početka sukoba sa Ukrajinom do danas više od 12 milijardi dolara - što u državnim subvencijama, što u zajmovima - kako bi održala u životu civilni vazduhoplovni sektor, javljaju zapadni mediji.

Ovo je gotovo dvostruko veći iznos od onog koji je potrošen u vreme pandemije korona-virusa 2020-2021. kada je Kremlj izdvojio 547 milijardi rublji (skoro 6 milijardi dolara) za sanaciju štete koju su pretrpele kompanije  Aeroflot, S7, Ural Airlines i mnoge druge.

Nakon što su u martu prošle godine zapadne zemlje uvele ekonomske sankcije Rusiji, mnogi vazduhoplovi ruskih avio-prevozničkih kompanija morali su da budu prizemljeni zbog nedostatka rezervnih delova i nemogućnosti održavanja. 

Avion Aeroflot Shutterstock

Drugi problem koji se pojavio pred aero-kompanijama bio je oduzimanje aviona od ruskih operatora. Naš portal je više puta pisao o nagodbama koje su ruske kompanije postigle sa lizing kućama iz celog sveta kako bi otkupile te letelice.

Tim potezima rešen je problem prinudnog prizemljenja na stranim aerodromima zbog potraživanja kompanija koje su iznajmile vazduhoplove ruskim prevoznicima.

Ipak to je samo jedna od poteškoća sa kojima se suočava Ruska Federacija: Dve najveće kompanije za proizvodnju aviona, Airbus i Boeing su u martu 2022. godine raskinuli ugovore o održavanju i obustavili isporuku rezervnih delova ruskim prevoznicima.

Od tada do danas Ruska Federacija je, na osnovu podataka koje je objavilo Ministarstvo finansija, potrošilo 1,09 biliona rublji (12,07 milijardi dolara) kako bi održalo civilno vazduhoplovstvo. Deo tog novca odvojen je za otkup aviona, dok je ostatak utrošen na finansijsku podršku avio-kompanijama i na domaću vazduhoplovnu industriju, koja bi, prema najavama Vladimira Putina, predsednik RF, do kraja 2030 trebalo da proizvede čak 1.000 aviona.

Proizvodne mogućnosti Rusije, prema mišljenju zapadnih analitičara, uopšte nisu upitne. Međutim, zbog neophodnosti razvijanja i sertifikacije svih delova i sistema, Rusija se suočava sa zadatkom ubrzanog razvoja vazduhoplovne industrije sa isključivo domaćim delovima.

S7 Airlines avion Shutterstock/Fasttailwind

Ruske avio-kompanije trenutno imaju u operativnoj upotrebi 991 letelicu, od kojih je 405 proizvedeno u toj zemlji. U ukupnoj masi samo 133 aviona otpada na vazduhoplove tipa Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100), dok se mašine proizvedene od strane kompanija Tupoljev, Jakovljev i Iljušin - retko koriste na komercijalnim linijama, navodi Yahoo News.

I pored toga, ne treba očekivati da se ruske kompanije u skorije vreme okrenu ponovo zapadnim proizvođačima.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A330

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>