• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ukrajina želi da otvori nebo za civilne letove: Ryanair navodno već bacio oko na ovo tržište

Vreme čitanja: oko 2 min.

Proces ponovnog pokretanja civilnog avio-saobraćaja u ovoj zemlji ne bi bio lak, imajući u vidu da su najveći međunarodni aerodromi pod stalnom opasnošću od napada

  • 0

Ukrajina je pokrenula zvanične pregovore sa međunarodnim regulatorima kako bi obnovila internacionalne operacije u civilnom vazdušnom saobraćaju, javlja kijevski radio RBC.

Razgovori se paralelno odvijaju sa američkim i evropskim telima zaduženim za civilnu avijaciju, uz pomoć izraelskih civilnih vazduhoplovnih vlasti.

Ukrajinski ministar za infrastrukturu Oleksandr Kubrakov potvrdio je u intervjuu za RBC koji citira portal Airways Magazine (Airwaysmag) da je ta zemlja razvila planove koji bi omogućili komercijalne letove stranih kompanija nad njihovim vazdušnim prostorom, ali i eventualno komercijalne letove neke od ukrajinskih kompanija.

Ministar nije precizirao koji bi aerodromi bili otvoreni za saobraćaj, ali se pretpostavlja da se planovi odnose na aerodrom u Kijevu (KBP) ili Odesi (ODS).

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by INFORMATION & NEWS ABOUT UKRAINE (@visitukraine_)

Rat između Rusije i Ukrajine naneo je, uz sve ostale žrtve i razaranja,  nesagledivu štetu sektoru civilnog vazduhoplovstva ove zemlje, uz teška oštećenja pojedinih aerodroma, kao i uništenje najvećeg aviona na svetu, Antonova An-225 Mirje, o čemu je portal Aero.rs ranije pisao.

Prema rečima Kubrakova, avio-kompanije koje bi prevozile putnike iz Ukrajine i ka njoj mogle bi da ostvare ozbiljne prihode, a vlada je konsultovala tri postojeće privatne ukrajinske avio-kompanije o mogućnostima ponovnog aktiviranja.

Sam Kubrakov veruje da nisko-tarifni avio-prevoznik Ryanair ima nameru da preuzme kompletno tržište kada se vazdušni prostor Ukrajine ponovo otvori.

Proces ponovnog pokretanja civilnog avionskog saobraćaja u Ukrajini ne bi bio lak, s obzirom na to da su najveći međunarodni aerodromi pod stalnom opasnošću od napada.

Zbog toga su vlasti u Kijevu obavile niz konsultacija sa izraelskim civilnim vazduhoplovnim vlastima, koje su se dugo nosile sa ovim problemom, zbog konflikta Izraela i Palestinaca u pojasu Gaze.

Pre početka rata 2022. Ukrajina je planirala da formira državnu avio-kompaniju. Ovi planovi su, naravno, stavljeni na čekanje zbog situacije.

Najveći nacionalni avio-prevoznik Ukrainian International Airlines (Авіакомпанія Міжнародні Авіалінії України) obustavila je svoj rad u februaru 2022 i prizemljila 10 aviona svoje flote na aerodrom u Kijevu, a jedan Embraer na aerodrom u Odesi.

Nekoliko godina pred početak oružanih sukoba, vraćeni su najveći širokotrupni avioni Boeing 777.

Za razliku od ove kompanije, niskotarifna SkyUp Airlines uspela je da dislocira deo svoje flote i nastavila je da obavlja pojedine čarter linije van Ukrajine, nakon što je pribavila odgovarajuće dozvole.

 
 
 
 
Вижте тази публикация в Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Публикация, споделена от Ukraine (@ukraine)

Iako je aerodrom u Kievu i celokupni vazdušni prostor Ukrajine zatvoren za civilni avio-saobraćaj od početka ratnih dejstava, nekoliko aviona je ipak u tom periodu letelo. Poslednje poletanje zabeleženo je u decembru, kada je Boeing 777-300 aviokompanije Skyline Express poleteo put destinacije "negde u Evropi" na tehničko održavanje.

(Aero.rs)

Video: Aerodrom Nikola Tesla Beograd: Noćne operacije Air Serbia

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>