• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Avioni ili vozovi: Ko dominira regionalnim tržištem Evrope?

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zbog rastućeg pritiska evropskih regulatora da ograniče kraće letove zbog navodne zaštite životne sredine, železnički prevoz bi mogao doživeti zlatno doba u Evropi

  • 0
Voz Eurostar Foto: Shutterstock/Olrat

Kada se porede brze železnice i regionalna avio-infrastruktura, Evropa se ističe kao savršen primer za takvu analizu, jer poseduje neke od najrazvijenijih železničkih mreža i najuspešnije niskotarifne avio-kompanije na svetu. Za vrlo kratka putovanja, poput onih koja vozom traju manje od dva sata, železnice su bez sumnje ne samo vremenski efikasnije, već i udobnije i povoljnije. Međutim, kod putovanja koja bi vozom trajala preko pet ili šest sati, teško je osporiti prednosti letova sa avio-kompanijama kao što su Ryanair ili easyJet, čije karte mogu koštati i manje od 20 funti piše SimpleFlying.

Zlatna sredina: Putovanja od 2 do 5 sati

Postoji međutim, i specifična kategorija putovanja gde su avio-kompanije i železnice gotovo ravnopravni, a to su relacije koje vozom traju između 2 i 5 sati. Iako je let vremenski brži, kada se uzme u obzir vreme za dolazak do aerodroma, sigurnosne kontrole i potencijalna kašnjenja, ukupno vreme putovanja između dva vida transporta često bude slično.

Ryanair Wizz Air EasyJet avioni Foto: Shutterstock

Ko je u prednosti u ovom specifičnom segmentu?

Niskotarifne avio-kompanije brzo inoviraju, dok železnice, sa svojim brzim linijama, postaju ozbiljan konkurent, naročito kada se u obzir uzme i cena. Španska kompanija Ouigo, niskotarifni operater brzih vozova, počela je sa povoljnim uslugama na relacijama poput Madrid–Alicante, želeći da izazove avio-kompanije po pitanju najvažnijeg faktora – cene.

Geografska ograničenja i ekološke prednosti železnica

Geografske prepreke, poput mora i planina, često onemogućavaju rast železničkih linija u Evropi. Primera radi, relacija London–Dablin zbog prirodnih prepreka nije pogodna za železnicu, pa su avioni tu nezaobilazni. Međutim, mnoge evropske zemlje, kao što je Francuska, već su počele da ograničavaju kratke letove u korist železnice, čime žele smanjiti emisiju ugljen-dioksida. Španija takođe razmatra slične zabrane za letove kraće od 2,5 sata vožnje vozom.

Budućnost transporta u Evropi

Brzi vozovi su udobniji, ekološki održiviji i sve povoljniji. Zbog rastućeg pritiska evropskih regulatora da ograniče letove koji zagađuju životnu sredinu, železnički prevoz mogao bi doživeti zlatno doba u Evropi. Ipak, niskotarifne avio-kompanije nastavljaju da dominiraju na dužim rutama, gde je železnički prevoz nepraktičan ili neizvodljiv.

(Aero.rs)

Video: Snimak obuke na helikopterima Mi-35 na vojnom aerodromu Morava u Lađevcima kod Kraljeva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>