Neslavni rekord u Rusiji: Za prvih osam meseci - šest tail strike incidenata

Vreme čitanja: oko 1 min.

Avioni Boeing 737-800 zabeležili su najviše udara o pistu: 15 incidenata između 2010. i 2024. godine, uključujući sedam ozbiljnih slučajeva

Foto: Shutterstock/Andrey Sedoy

Rosaviacija - zvanična agencija za avio-transport Ruske Federacije, izdala je posebnu uredbu  u kojoj izražava zabrinutost zbog sve većeg broja slučajeva tail-strike incidenata (dodira trupa aviona sa pistama, op. aut.)

U dokumentu se navodi da je u prvih osam meseci ove godine zabeleženo šest takvih incidenata, od kojih je jedan bio ozbiljan: Boeing 737 kompanije Smartavia je 18. avgusta, prilikom sletanja na aerodrom u Sočiju udario donjim delom trupa o pistu sa preopterećenjem od 2,81g, o čemu je svojevremeno pisao naš portal.

Statistika pokazuje da je isti broj incidenata - ali tokom cele godine - zabeležen 2019, dok su 2022. i 2023. godine zabeležena po tri ovakva slučaja, javlja portal Ruavia.

Shutterstock

Avioni Boeing 737-800 zabeležili su najviše udara o pistu: 15 incidenata između 2010. i 2024. godine, uključujući sedam ozbiljnih slučajeva.

Analiza uzroka ovih incidenata ukazuje na greške letačke posade, koje su uzrokovane pojedinačnim specifičnostima tehnike pilotiranja i nedovoljnim iskustvom, stoji u dokumentu Rosaviacije.

Foto: Shutterstock

Agencija navodi niz uzroka koji su dovodili do udara: neodgovarajuće poravnanje aviona pri poletanju, netačni proračuni brzine, nestabilizovani prilaz i nastavak sletanja umesto balked landing procedure (prekid sletanja i ponovno poletanje). Tu je i produženo nivelisanje i želja za veoma mekim sletanjem, nepravilno odvajanje od piste ili prekomerna brzina prilikom balked landinga, kao i udari bočnih vetrova i promena brzine vetra blizu tla.

Rosaviacija je preporučila avio-kompanijama da provere u kojoj meri instruktori pilota obraćaju pažnju na ispravne metode poletanja, sletanja i "balked landing" procedure tokom obuke, kao i proveru letačkih posada.

(Aero.rs)