Još nije završeno rastavljanje Airbusa Ural Airlinesa koji je prošle godine sleteo u njivu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zakup zemljišta na koje je sleteo A320 koštao je aviokompaniju 1,2 miliona rubalja, uz skoro 9,3 miliona rubalja za obezbeđenje aviona, ograde, transport i kontejnere

Foto: Shutterstock

Iako je još 6. septembra počelo rastavljanje Airbus-a A320 reg. RA-73805 ruske kompanije Ural Airlines koji je 12. septembra prošle godine prinudno sleteo na polje pšenice u Novosibirskoj oblasti - posao još uvek nije gotov, a troškovi se gomilaju.

Podsetimo, posada aviona koji je leteo na liniji Soči - Omsk je zbog kvara na hidrauličnom sistemu pokušala da vrati avion u Tolmačevo, ali je usled niza grešaka posade morao prinudno da sleti.

Rosaviacija (državna agencija za bezbednost u vazduhoplovstvu) ustanovila je da je posada sve vreme letela sa spuštenim stajnim trapom, što je dovelo do povećane potrošnje goriva i nemogućnosti da se stigne do Novosibirska.

Ova situacija je dovela do gubitka aviona, a avio-kompanija je pretrpela značajne finansijske gubitke. U aprilu ove godine objavljeno je da je za osam meseci (septembar 2023 – april 2024) zakup zemljišta u polju na Lenjinovom kolektivnom gazdinstvu koštao avio-kompaniju 1,2 miliona rubalja, uz skoro 9,3 miliona rubalja (ukupno skoro 100.000 evra) za obezbeđenje aviona, ograde, transport i kontejnere. Kompanija je takođe imala velike troškove za održavanje tehničkog stanja aviona, navodi portal Ruavia.

"Rosaviacija je isključila avion iz saobraćaja, a sertifikat o plovidbenosti je poništen. Transport aviona iz polja nije bio lak zadatak: razmatrane su opcije za uklanjanje u jednom komadu, helikopterom, kao i poletanje sa pripremljene zaleđene površine. Međutim, nijedna opcija nije mogla da se realizuje: gustina tla je bila nedovoljna, a bila je potrebna betonska pista za poletanje. Izgradnja piste na udaljenom polju ispostavila se kao neisplativa zbog prevelikih troškova," naveli su iz avio-kompanije.

Foto: Shutterstock

Ural Airlines je, nakon procene svih rizika, odlučio da više ne koristi avion. Jedan od glavnih razloga za ovu odluku bila je nedostatak podrške proizvođača u trenutnim uslovima. Nakon uvođenja sankcija protiv Rusije, Airbus je prekinuo sve partnerske odnose sa ruskim civilnim vazduhoplovnim kompanijama, kao i isporuku rezervnih delova i tehničku podršku za svoje avione u Rusiji.

U septembru 2024. godine, tehničko osoblje aviokompanije počelo je sa demontažom sistema i opreme sa aviona. Prvo su počeli sa uklanjanjem elemenata iz putničke kabine i kokpita, nakon čega su demontirali radio-elektronsku opremu, hidraulične, gorivne i klimatske sisteme, kao i oba motora. Mehanizacija krila je takođe delimično demontirana. Svi delovi se šalju u Jekaterinburg u tehnički centar aviokompanije.

Tanjug/AP

Trenutno su iz kokpita potpuno uklonjeni svi instrumenti, konzole, kontrole aviona, sedišta, unutrašnja obloga i podovi. U putničkoj kabini su demontirana sva sedišta, obloge kabine, podovi, pregrade, kuhinjski blok, toaleti i električna oprema.

Flota Ural Airlines trenutno se sastoji od 51 Airbus aviona: 22 A320, 14 A321, 4 A319, 3 A320neo i 8 A321neo.

(Aero.rs)