Avio-kompanija poklanja letove turistima: Nema skrivenih troškova, ali ima jedan uslov

Vreme čitanja: oko 5 min.

Zemlja izlazećeg Sunca - Japan - je mesto gde se tradicija harmonično prepliće sa najsavremenijim tehnologijama i gde se dolazak stranih turista doživljava ne samo kao prilika za profit već i se kao prilika za kulturnu razmenu – ali i kao izazov kako da se ona pobilša.

Tokio, Kjoto i Osaka su već godinama prve stanice miliona posetilaca, japanske vlasti žele da svet upozna i manje poznata lica ove raznolike zemlje. Upravo zato je Japan erlajnz  (Japan Airlines, JAL), u saradnji sa  nacionalnom turističkom organizacijom (JNTO) i Agencijom za turizam Japana  (Japan Tourism Agency - JTA, pokrenuo jedinstvenu promotivnu kampanju u čijem su centru -  besplatni domaći letovi za strane turiste!

Ova ponuda nije samo zgodan marketinški trik, već deo šire državne strategije za ravnomerniji razvoj turizma – i možda baš vaša prilika da upoznate Japan izvan razglednica i Instagrama.

Foto: Shutterstock

Zašto neko nudi besplatne letove?

Broj turista koji posećuju Japan beleži stalni rast. Prema podacima JNTO za jun 2025, zemlju je posetilo više od 3,1 miliona međunarodnih putnika, a najveći deo njih zadržava se u Tokiju, Kjotu i Osaki. I dok su ovi gradovi svakako vredni pažnje, posledice prekomernog turizma postaju sve vidljivije: gužve, pritisak na lokalnu infrastrukturu i gubitak autentičnosti.

Japanska vlada zato aktivno promoviše koncept održivog turizma, s posebnim fokusom na revitalizaciju regionalnih zajednica koje su pretrpele ekonomski pad tokom pandemije. Kampanja Win a Trip with JAL (Osvoji putovanje JAL-om) upravo je deo te inicijative.

Foto: Shutterstock

Karte su besplatne - ali putnik ne bira destinaciju

Japan Airlines nudi besplatne povratne karte za letove unutar Japana, ali uz zanimljiv zaplet – ne bira putnik destinaciju, već ga avio-kompanija nasumično šalje u jednu od pažljivo odabranih regija.

Potrebno je biti međunarodni posetilac Japana sa potvrđenim datumima dolaska i odlaska, a prijava se podnosi isključivo putem zvaničnog internet sajta JAL-a. Nakon prijave, ukoliko budete izabrani, dobićete ime destinacije i detalje putem e-maila. Let mora biti realizovan tokom vašeg boravka u Japanu, a avionska karta, takse i svi dodaci su pokriveninema skrivenih troškova.

Promotivna ampanja je otvorena do marta 2026. godine, ili dok ima slobodnih mesta.

Foto: Shutterstock

Gde vas mogu odvesti ovi letovi?

Upravo raznolikost mogućih destinacija čini ovu ponudu posebnom. Umesto da ostanete u urbanom ritmu Tokija, možete završiti na snežnim padinama Hokaida, na istorijskim ulicama Kjušua, među planinama regiona Tohoku, na tihoj obali Šikokua ili na tropskim plažama Okinave. Svaka od ovih regija nudi specifičnu kulturu, pejzaže i gastronomiju – i, što je najvažnije, iskustva daleko od gužve.

Alternativna ponuda za međunarodne putnike

Osim lutrijskog sistema, JAL nudi i dodatnu pogodnost: ako rezervišete međunarodni let ka Japanu putem njihovog sajta, možete dobiti besplatni domaći let kao deo iste karte. Ova ponuda važi za više od 60 domaćih destinacija koje kompanija pokriva, uključujući i veće gradove i udaljenije regije. Uz to, putnici mogu uneti dve torbe po 23 kilograma u ekonomskoj klasi, dok su u biznis i prvoj klasi dozvoljene tri torbe po 32 kilograma.

Putnici iz zemalja poput Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Kine i Meksika treba da znaju da se, ukoliko ostanu u dolaznom gradu duže od 24 sata, može primeniti dodatna taksa od 100 dolara. Za ostale zemlje koje su deo programa, ta naknada se ne primenjuje.

Japanska strategija razvoja turizma

Japansko Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture (MLIT) ima ambiciozne ciljeve za naredne godine – među njima se ističe plan da se do 2030. godine dostigne broj od 60 miliona posetilaca godišnje. Poseban akcenat stavlja se na produžene boravke u seoskim i manje razvijenim područjima, kako bi se rasteretili već opterećeni gradovi i očuvala kulturna i prirodna baština. Kampanja JAL savršeno se uklapa u tu viziju, jer pruža konkretan podsticaj turistima da skrenu s utabanih staza.

Tokom rekordne 2024. godine, Japan je posetilo 36,9 miliona ljudi, čime je nadmašen i pre-pandemijski vrhunac iz 2019. godine. No, sa rastom dolazaka, došle su i nove brige – prekomerni turizam u Kjotu, redovi za fotografisanje kod Fudžija, zabrane pristupa lokalnim kvartovima. Ova kampanja želi da upravo te probleme ublaži – ne zabranama, već pružanjem atraktivnih alternativa.

Utisci putnika: susreti sa nepoznatim

Putnici koji su već iskoristili ovu ponudu dele iskustva puna oduševljenja. Jedna od njih, Emma iz Novog Zelanda, završila je u Šikokuu – regiji za koju, kako kaže, nije ni čula pre puta. Tamo je, međutim, pronašla mir, autentičnost i tople ljude. Na društvenim mrežama pojavljuju se slične priče – od susreta sa zanatlijama u malim mestima do otkrivanja lokalnih festivala i specijaliteta, prenosi Travel and Tour World.

Za mnoge, upravo ovakvi trenuci čine putovanje nezaboravnim, bez obzira na izazove koji takavo (ne)planiranje donosi.

Kako se pripremiti?

Ako planirate da se prijavite za ovu promotivnu kampanju, savetuje se da imate adekvatno putno osiguranje i da ostavite dovoljno prostora u svom planu puta, s obzirom na to da ne birate destinaciju.

Prinskrin: Ruptly.TV

Periodi cvetanja trešnje u proleće i jesenjih boja posebno su popularni, pa je preporučljivo da se prijavite što ranije. Na licu mesta, pokušajte da se što više povežete sa lokalnim sredinama – bilo kroz degustaciju regionalnih specijaliteta, posete zanatskim radionicama ili učešće u seoskim turama.

Prilika za dublje upoznavanje Japana

Putovanja nas sve češće vode na ista mesta, pod uticajem fotografija s interneta i vodiča sa milionima pregleda. Ali Japan ovom kampanjom nudi nešto drugačije – šansu da odete tamo gde turističke horde još nisu stigle. Gde vreme ide sporije, gde se kultura ne nudi na tacni, već vas poziva da je sami otkrijete.

Bez obzira na to da li vas privlače istorijski gradovi Kjušua, zimski pejzaži Hokaida ili ostrvski šarm Okinave, možda je baš ovaj besplatni let vaša karta za Japan kakav se ne nalazi u brošurama.

Foto: Shutterstock

JAL - veza Japana sa ostatkom sveta

Japan Airlines (JAL) osnovan je 1951. godine i danas je jednu od vodećih azijskih avio-kompanija, sa sedištem u Tokiju i glavnim bazama na aerodromima Haneda i Narita, kao i u Osaki. Kao član globalne alijanse oneworld, JAL povezuje Japan sa desetinama svetskih destinacija i više od 60 domaćih aerodroma.

Flota broji više od 220 aviona, među kojima su Boing 777, 787 Dreamliner, 767, 737, ali i Erbas A350. Naručeno je i 11 aviona Airbus A321neo . U 2024. godini, kompanija je prevezla više od 38 miliona putnika, čime je potvrdila svoj potpuni oporavak nakon pandemije.

JAL je međunarodno priznat po vrhunskom kvalitetu usluge, izuzetnoj tačnosti i tradicionalnoj japanskoj gostoljubivosti, što ga čini jednim od najpouzdanijih prevoznika u svetu.

Ovu reputaciju - iako je JAL tada dospeo u fokus svetske javnosti - nije pokvario ni udes aviona Boing 787 na aerodromu Haneda u januaru prošle godine. Podsetimo, tada se avion JAL koji je sletao sudario sa manjom letilicom koja je greškom izašla na pistu. U požaru je avion uništen potpunop ali niko od članova posade i putika iz aviona Japan Air Lines nije stradao.

(Aero.rs)