Pogibija pilota u Grčkoj: Nisu jedini, gašenje požara iz vazduha jedan od najopasnijih poslova za pilote
Kao i grčki, i italijanski kanader gasio je požar u blizini planine Kalćinera u regiji Kataniji na Siciliji i to "niz liticu" što se smatra jednom od najzahtevnijih pilotažnih radnji i postupaka, kada je u zakačio desnim krilom vrh narednog brda što je rezultovalo gubitkom konrole i tragičnim ishodom
Tragičan udes aviona Kanader Grčkog ratnog vazduhopovstva u kome su poginula oba pilota, kapetan Hristos Mulas (34) i poručnik Periklis Stefanidis (27) juče na Eviji nažalost još je jedna potvrda da je gašenje požara iz vazduha jedan od najrizičnijih poslova u profesiji pilota.
Način upotrebe aviona protiv neprijatelja koji je u ovom slučaju vatrena stihija ne razlikuje se mnogo od tradicionalne taktike ubotrebe jurišne avijacije još iz doba Drugog svetskog rata: brišući let nekoliko desetina metara iznad tla, otpuštanje "vodene bombe" u kritičnom trenutku vodeći računa o brzini aviona i potom penjanje na bezbnednu visinu za drugi nalet ili odlazak do vode na "dopunu" rezervoara i tako u krug, neekad i više desetina puta dnevno.
U ratovima na avione koji napadaju destvuju protivavionke rakete, topovi i mitraljezi ali ni Kanaderi nisu poštećeni: iznad požara su po pravilu veoma jaka i uglavnom nepredvidiva termička strujanja od vrelog vazduha koji jednako pogubno mogu uticati na avion.
Uz to, jak dim iznad požarišta koji u nekim trenutcima može smanjiti vidljivost skoro na nivo magle ili mraka i čest slučaj više vazduhoplova u malom vazdušnom prostoru skoro su idealni preduslovi za tragičan događaj.
Nažalost, katastrofa grčkog Kanadera nije usamljena. Oktobra prošle godine na Siciliji je u veoma sličnim okolnostima pao Canadier Cl-415 registarske oznake I-DPCN italijanske nacionalne vatrogasne službe (Vigili del Fuoco) i tom prilikom takođe su živote izguba oba pilota.
Avion pozivnog znaka kanader 28 gasio je požar u blizini planine Kalćinera u regiji Kataniji na Siciliji i to "niz liticu" što se smatra jednom od najizazovnijih elemenata ovih ionako već dovoljno zahtevnih pilotažnih radnji i postupaka, kada je u "izvlačenju" zakačio desnim krilom vrh narednog brda što je rezultovalo gubitkom konrole i tragičnim ishodom.
Kanader je letela posada firme Babcok, po ugopvoru sa Nacionalne vatrogasne službe.
Još jedan italijanski Cl-415 doživeo je udes 2003. godine u blizini Brešće. Avion je otpisan, ali su piloti preživeli sa povredama. Italija sada ima 18 aviona ovog tipa.
(Aero.rs)