EU traži zamenu za An-124 i C-17: Projekat vodi Airbus Defence and Space

Vreme čitanja: oko 1 min.

Evropske zemlje trenutno se oslanjaju na dva tipa aviona za potrebe prevoza vangabaritnih tereta. Reč je o komercijalnim Antonovima An-124 ali i tri Boeinga C-17 stacionirana u vazduhoplovnoj bazi Papa u Mađarskoj

Foto: Shutterstock

Kompanija Airbus Defence and Space predvodiće konzorcijum evropskih firmi u projektu osmišljavanja novog vojnog transportnog aviona.

Program treba da bude sproveden pod okriljem Evropskog odbrambenog fonda (European Defence Fund - EDF) koji će za svrhe kreiranja koncepata novih transportnih letelica odvojiti 19,9 miliona evra, prenosi FlightGlobal.

European System for Outsized Cargo Airlift - ESOCA (Evropski sistem za vazdušni transport vangabaritnog tereta), kako je zvanično ime ove inicijative, ima za cilj da osmisli nekoliko koncepata teških transportnih aviona koji bi u budućnosti mogli da prevoze velike količine vojne opreme ali i vojnika.

Projekat ESOCA, koji treba da traje ukupno 18 meseci, poveren je konzorcijumu 14 evropskih firmi iz Španije, Finske, Francuske, Poljske, Nemačke, Italije, Holandije i Grčke, a predvodiće ga Airbus Defence and Space. Među kompanijama koje će učestvovati u osmišljavanju budućeg transportnog aviona nalaze se i Safran Aircraft Engines, ITP Aero kao i Leonardno, piše FlightGlobal.

Evropske zemlje trenutno se oslanjaju na dva tipa aviona za potrebe prevoza vangabaritnih tereta. Reč je o komercijalnim Antonovima An-124 ali i tri Boeinga C-17 Globemaster III stacionirana u vazduhoplovnoj bazi Papa u Mađarskoj.

Dok nije uništen u prvim danima oružanog sukoba Rusije i Ukrajine, za najveće terete nezamenljiv je bio inajveći transportni avion na svetu, ukrajinski An-225 Mrija.

(Aero.rs)