• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ponovo problemi sa Boeing avionima: FAA naložila još jednu inspekciju 737 MAX modela

Vreme čitanja: oko 2 min.

Suprotno od uobičajene prakose kada su u pitanju direktive ovog tipa, FAA nije zadala rok do kada prevoznici moraju da pregledaju svoje avione

  • 0
Avion Boing United Airlines Boeing 737 MAX 9 Foto: Shutterstock

Problemima sa Boeing 737 MAX programom, čini se, još uvek nema kraja. Nedugo nakon što je otkriveno da je Boeing isporučivao avione bez neophodnih zavrtnja za panel okvira vrata, avio-kompanije sada se suočavaju i sa problemima sa kablovima koji mogu da dovedu do nekontrolisanog kretanja vazduhoplova.

Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo SAD (Federal Aviation Administration - FAA) izdala je novu direktivu o plovidbenosti (Airworthiness Directive) u vezi sa Boeing 737 MAX avionima. Najnovijom uredbom američkog regulatornog tela naređuje se obavezna provera snopa kablova za spojlere na avionima tipa Boeing 737-8, 737-9 i 737-8200.

Boeing 737 MAX 10 Foto: Boeing.com

Boeing je sredinom prošle godine otkrio da je prilikom proizvodnje ovih letelica došlo do "neusaglašene ugradnje snopova žica" koje vode do vazdušnih kočnica.

Iz Savezne uprave za civilno vazduhoplovstvo navode da je inspekcijom ustanovljeno da postoji opsanost da se usled loše ugradnje spoljeri aktiviraju i zaglave na jednom od krila aviona. Tako nešto bi prema ocenama FAA moglo da dovede do naglog okretanja aviona i gubitka kontrole.

Boeing 737 MAX Foto: Shutterstock

Direktiva o plovodbenosti nalaže jednokratnu inspekciju zazora između snopova žica za kontrolu aerodinamičkih kočnica i susedne strukture, kao i korektivne mere. U suprotnosti sa uobičajenom prakosm kada su u pitanju direktive ovog tipa, FAA nije zadala rok do kada prevoznici moraju da pregledaju svoje avione, piše Airline Geeks pozivajući se na Aviation Week.

Spojler je ime za površine na gornjem delu krila koje se na komandu pilota mogu podignuti ili spustiti. Glavna uloga ove aerodinamičke površine je da prilikom aktivacije poveća otpor vazduha na krilu, time smanjujući brzinu vazduhoplova. Vazdušne kočnice takođe pomažu u manevrisanju aviona u procesu sletanja.

Boeing se od početka 2024. godine suočava sa novom krizom, prouzrokovanom lošom kontrolom kvaliteta proizvodnje i posledično incidentom na letu Alaska Airlinesa. Američki proizvođač vazduhoplova pokušava da poboljša kvalitet izrade aviona dok u isto vreme menja rukovodioce problematičnog Boeing 737 MAX program.

Alaska Airlines Foto: Shutterstock

Uprkos tome, Boeing je još uvek pod "budnim okom" FAA, tačnije njenih inspektora koji su otkrili brojne nepravilnosti u fabrici ove kompanije. Proizvođač je takođe predmet krivične istrage Ministarstva pravde SAD ali i tužbe putnika sa leta AS1282.

(Aero.rs)

Video: Pokazan CityAirbus NextGen: Električna letilica za po gradu imaće osam rotora i brzinu do 120 km/h

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>