Avion An-26 u Rusiji se prepolovio na samo kilometar od aerodroma: U letelici bila 41 osoba

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prema preliminarnim podacima, povređeni su kapetan i prvi oficir kao i jedan putnik

Putnički avion An-26 avio-kompanije Utair imao je problema pri sletanju usled kojih doživeo nesreću i skoro se prepolovio u blizini aerodroma Utreni u Jamalo-Nenečkom autonomnom okrugu u Tjumenjskoj oblasti Rusije u subotu (15. jun).

Na snimcima sa mesta udesa vidi se da je An-26 završio poprečno u jarku pri čemu je došlo do teških strukturnih oštećenja trupa.

Ukupno je u avionu je bila 41 osoba - 36 putnika i pet članova posade. Avion je obavljao regionalni čarter let na relaciji selo Sabeta - selo Utreni.

Iz avio-kompanije kažu da za sada nemaju podatke o tome šta je dovelo do nesreće.

Telegram kanal Aviatorschina prenosi da je, prema njihovim podacima, avion tvrdo sleteo (sa jakim udaorm o tlo) kilometar od piste.

Kanal prenosi da su se vremenski uslovi naglo pogoršali pre sletanja aviona: bilo je magle i jakog vetra, kao i značajno niskih oblaka.

Aviaincident prenosi da je "posada spustila stajni trap ranije nego što je bilo potrebno. Zbog toga je avion zakačio ogradu i srušio se" uz napomenu da ova verzija još nije zvanično potvrđena.

Kapetan Igor Č. i kopilot Aleksej R. zadobili su povrede različitog stepena težine. Takođe je povređena i jedna putnica.

U ovom trenutku aerodrom ne prima letove, navodi Aviaincident.

Aviation Safety Network navodi da je u pitanju bio avion registarske oznake RA-26662, proizveden 1979. godine.

Saobraćajno tužilaštvo Novog Urengoja počelo je da proverava poštovanje zakona o bezbednosti letenja, piše svoboda.org.

An-26 je dvomotorni turbopropelerski avion proizveden u Sovjetskom Savezu, razvijen kao vojni srednji transportni avion, ali ima i putničke verzije. Prvi let je obavio 1969. godine, a proizvodio se do 1986. godine.

An-26 je poznat po svojoj robusnosti i sposobnosti da sleti na nepripremljene piste, što ga čini pogodnim za upotrebu u različitim uslovima. U putničkoj verziji, avion može prevoziti oko 40-50 putnika, u zavisnosti od konfiguracije.

I dalje se pogotovu u Rusiji koristi za regionalne letove i može se naći u službi mnogih vojnih i civilnih korisnika širom sveta.

Bivša Jugoslavija nabavila je 15 ovih aviona za RViPVO JNA sedamdesetih godina, od kojih su poslednja dva i dalje na brojnom stanju srpskog ratnog vazduhoplovstva ali su im dani upotrebe odbrojani dolaskom novih Airbus C295, o čemu je Aero.rs pisao

(Telegraf.rs)