Rusija i Belorusija razvijaju LMS-401 Osvej: Novi putnički avion namenjen za bespuća

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prva dva vazduhoplova trebalo bi da budu proizvedena 2026 godine, komercijalna upotreba trebalo bi da počne 2028, a do 2030 očekuje se proizvodnja između 85 i 100 ovih letelica

Moskva i Minsk razvijaju novi avion, dvomotorni turboelisni vazduhoplov pod imenom LMS-401 Osvej. Razvoj ovog aviona dogovoren je u aprilu prošle godine, da bi u julu bio potpisan međuresorni ugovor o saradnji između Rusije i Belorusije.

Dizajn i razvoj komponenti i sistema novog aviona, koji nosi ime po drugom po veličini jezeru u Belorusiji, biće realizovan u obe zemlje, dok će vazduhoplov biti sklopljen u Belorusiji, rekao je Dmitrij Stefanovič, šef odeljenja za industrijsko planiranje Državnog vojno-industrijskog komiteta za državni TV kanal Belarus 1.

“Razvijamo novi avion od nule... Kupujemo neophodnu opremu, a grade se i potrebni proizvodni pogoni”, dodao je on, a ruski portal Ruavia navodi da je ceo projekat poveren Fabrici civilnih aviona Ural u Jekaterinburgu, 407. fabrici civilne avijacije u Misnku i 558. fabrici avijacijske reparacije Baranoviči, gde će letelica biti sklapana.

Ovo je treći avion koji se razvija u Belorusiji i koji će nositi ime jezera (prethodno se krenulo u razvoj aviona TVRS-44 Ladoga i LMS-901 Bajkal, koji spolja neodoljivo podseća na Cessnu Caravan, jednomotorni visokokrilni avion sa doletom nešto manjim od 2.000 kilometara).

Prva dva (probna) LMS-401 Osvej turbo-elisna aviona trebalo bi da uđu u proizvodnju 2026 godine, serijska proizvodnja počinje godinu dana kasnije, u komercijalnu upotrebu vazduhoplov bi ušao po dobijanju svih potrebnih sertifikata do 2028, a planira se da se do 2030. godine proizvede između 85 i 100 ovih aviona, navodi portal Frontier India.

Avion je po zadatim tehničko-taktićkim karakteristikama najsličniji Antonovu AN-28, lakom putničkom avionu koji je opremljen sa dva turbo-elisna aviona TVD-10B od po 960 konjskih snaga i leti u sastavu dve ruske  avio-kompanije: SiLA (Sibirska laka avijacija) i Avijacijske kompanije Kamčatka.

An-28 proizvođen je u fabrici PZL u Poljskoj, a ima mogukoji je u stanju da sleti i na teško pristupne površine, što se vidi na ovom snimku.

Novi rusko-beloruski avion imaće stajni trap koji se ne može uvlačiti, pokretaće ga dva motora VK-800, dok će za pilotsku kabinu biti korišćena oprema koju je razvio KRET (Koncern radio-elektronskih tehnologija, deo državne korporacije Rostec) pre nekoliko godina.

Osvej će biti namenjen za opsluživanje teže dostupnih destinacija, slabije opremljenih pista koje su često pod snegom i zameniće češki L-410 i već prastari An-2 koji još uvek leti ka ovakvim destinacijama.

(Aero.rs)