Misterija leta MH370 nije rešena ni posle deset godina: Malezija se vraća potrazi za avionom Boeing 777
Malezijski istražitelji prvobitno nisu isključili mogućnost da je letelica namerno skrenuta sa kursa, a krhotine aviona su se pojavile duž obale Afrike i na ostrvima u Indijskom okeanu
Loke je rekao da je američka firma za istraživanje morskog dna Ocean Infinity pozvana na razgovore o najnovijem predlogu pretrage nakon dva prethodna neuspela pokušaja.
"Malezijska vlada je posvećena potrazi (MH370) i potraga mora da se nastavi", rekao je Loke na događaju upriličenom povodom sećanja na nestanak aviona, preneo je Rojters.
Boeing 777 (registracije 9M-MRO, serijskog broja 28420) sa 227 putnika i 12 članova posade na letu MH370, nestao je na putu od Kuala Lumpura do Pekinga 8. marta 2014. godine. U trenutku nesreće avion je bio već gotovo 12 godina u upotrebi i imao je 53.471 sat leta. Pokretala su ga dva motora Rolls-Royce Trent 892B.
Malezijski istražitelji prvobitno nisu isključili mogućnost da je letelica namerno skrenuta sa kursa, a krhotine, za neke je potvrđeno, a za neke se veruje da su iz aviona, pojavile su se duž obale Afrike i na ostrvima u Indijskom okeanu.
Malezija je angažovala kompaniju Ocean Infinity 2018. da pretraži južni deo Indijskog okeana, nudeći da plati do 70 miliona dolara ako avion bude pronađen.
Malezija, Kina i Australija ranije su okončale neuspešnu dvogodišnju podvodnu potragu koja je koštala 130,46 miliona dolara u januaru 2017. godine.
U avionu je bilo više od 150 kineskih putnika, a rođaci su tražili odštetu od Malasya Airlinesa, Boeinga, proizvođača motora za avione Rolls-Roycea i osiguravajuće grupe Allijanz. Sud u Pekingu je u novembru počeo saslušanja o odšteti.
Avion na letu MH370 nestao je 8. marta 2014. sa radara kontrole leta u Kuala Lumpuru nešto posle 01:21 po UTC vremenu. Transponder je bio isključen.
Kontrola leta u Ho Ši Minu kontaktirala je Kuala Lumpur u 01:38 sa pitanjem da li im je poznato gde je avion. Nakon što nisu uspeli da kontaktiraju posadu Boeinga 777, Kuala Lumpur je isto pitanje postavio samoj kompaniji, ali i kontrolama leta u Singapuru, Hong Kongu, Pnom Penu.
Kasnijom analizom svih prikupljenih radarskih podataka, ustanovljeno je da je poslednji put avion registrovan u 02:22. Prema satelitskim podacima, poslednji put registrovan je u 08:11 po malezijskom vremenu.
Početna potraga za ostacima aviona i putnicima bila je fokusirana na prostor južnog Kineskog mora. Kasnijom analizom podataka Inmarsat satelita koja je obavljena 24. marta utvrđeno je da postoje indicije da je MH370 leteo na jug i završio svoj let u južnom delu Indijskog okeana.
Ova tragedija je, prema svojim razmerama, do danas je šesta po veličini u istoriji civilnog vazduhoplovstva.
(Aero.rs/Tanjug)